candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

miercuri, 9 septembrie 2009

sfaturi alimentare

Oua. Alimente bogate in proteine, ouale asigura o stare de satietate pentru o perioada lunga de timp. Un studiu efectuat pe un grup de 30 de femei supraponderale a descoperit ca cele care consuma oua dimineata (cu 2 feliute de paine prajita cu gem) mananca mult mai putin in urmatoarele 36 de ore.

Lapte. Un pahar de lapte la micul dejun te ajuta sa scapi mai usor de kilograme, arata un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition. Cercetarea efectuata de austalieni a descoperit ca un pahar de lapte degresat la masa de dimineata le da participantilor la studiu senzatia de satietate, la pranz fiind mai putin infometati. Mai mult decat atat, in zilele in care la micul dejun li se dadea lapte, voluntarii consumau mai putine calorii la masa de pranz. Una dintre explicatii consta in faptul ca proteinele din lapte satisfac mai bine apetitul decat o face zaharul din sucul de fructe care "se arde" mult mai repede.

Fasole. Colecistokinina este un bun aliat in lupta impotriva kilogramelor. Acest hormon digestiv diminueaza apetitul si poate fi stimulat prin consumul de fasole. Un studiu condus de Universitatea din California a descoperit ca nivelul de colecistokinina este de doua ori mai mare dupa o masa care contine fasole decat in urma unei mase sarace in calorii. De asemenea, fasolea este o sursa bogata de fibre si ajuta la scaderea nivelului de colesterol.

Peste. Se pare ca acest aliment este mult mai satios decat ovazul si legumele. Codul si halibutul sunt considerate printre primele 38 de alimente satioase din intreaga lume. Studiile arata ca persoanele care consuma peste la masa de pranz nu simt nevoia sa manance foarte mult la cina.

Ceai verde. Antioxidantii (catechinele) din acest ceai ajuta metabolismul si arderea grasimilor. Oamenii de stiinta japonezi au efectuat un studiu pe un grup de 35 de barbati. Acestia au reusit sa slabeasca consumand ceai oolong in care au fost adaugati antioxidanti din ceai verde. Pe langa kilogramele pierdute, participantii au reusit sa reduca si nivelul de colesterol "rau".

Conopida. Contine sulforafan (un fitonutrient cu proprietati anticancerigene), precum si o cantitate semnificativa de folati si vitamina C, eficiente in procesul de slabire. Daca nu te numeri printre cei carora le place conopida, apeleaza la spanac sau broccoli.

Pere. Conform FDA (Food and Drug Administration), perele si merele fac parte dintre cele mai bogate surse de fibre si sunt foarte satioase. Un studiu efectuat de brazilieni pe o perioada de 12 luni a descoperit ca femeile supraponderale care, drept gustari, consuma 3 pere sau mere pe zi, pierd mai multe kilograme fata de cele care opteaza pentru alte alimente.

Supa. O portie de supa de pui poate fi la fel de satioasa ca si carnea de pui, asta este concluzia la care a ajuns un studiu condus de Universitatea Purdue, din SUA. Explicatia gasita de specialisti este ca supa satisface foamea pentru ca stomacul este perceput de creier ca fiind plin.

Ulei de masline. Grasimile monosaturate din uleiul de masline te vor ajuta sa arzi din calorii. Acest fapt il arata si studiul efectuat de australieni. Femeile participante la studiu (cu varste cuprinse intre 57 si 73 de ani) au servit la micul dejun cereale cu lapte degresat sau cu un amestec de ulei de masline si lapte degresat. Femeile care au luat micul dejun cu ulei de masline au inregistrat o imbunatatire semnificativa a metabolismului. Specialistii declara ca uleiul de masline isi pastreaza efectele, indiferent de modul in care este consumat.

Grepfrut. Un studiu efectuat in urma cu 3 ani de Clinica Scripps din San Diego pe 91 de persoane supraponderale a descoperit ca o jumatate de fruct consumat inainte de masa (sau sucul de grepfrut consumat de trei ori pe zi) te ajuta sa slabesti. Fitochimicalele din acest fruct reduc nivelul de insulina, obligand organismul sa transforme caloriile in energie si nu in grasime.

Iaurt degresat. Conform unui studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea din Tennessee (SUA), persoanele care consuma 3 portii de iaurt degresat au sanse sa piarda de doua ori mai multe kilograme, comparativ cu cei care nu obisnuiesc sa consume produse lactate. De ce? Calciul combinat cu celelalte componente bioactive care se gasesc in produsele lactate incetineste procesul de depozitare a grasimilor si intensifica arderea lor, in special in jurul taliei.

Otet. Intr-un studiu efectuat de suedezi s-a observat ca persoanele care consuma paine inmuiata in otet au o senzatie de satietate pe o durata mai lunga decat cei care o consuma simpla. Specialistii cred ca explicatia este ca acidul acetic din otet incetineste procesul in care alimentele trec din stomac in intestinul subtire, mancarea ramanand pentru mai mult timp in stomac.
de Alina Popescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu