candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

luni, 25 octombrie 2010

Reguli care trebuie respectate in alimentatia corecta

În combinarea alimentelor vom ţine cont de câteva cerinţe:
1.Consumul minim de energie prin digestie.
2.Hrana nu trebuie să stea în stomacul nostru 8 ore şi să se altereze, apoi să treacă şi să rămână în intestine peste 20 de ore.
3.Alimentele trebuie să rămână maxim 3 ore în stomacul nostru fără să putrezească, să fermenteze, fără a produce apoi gaze, arsuri, indigestie acidă etc.
4.Hrana procesată în stomac trebuie să treacă repede şi eficient prin intestine.

În fine, considerând toate aceste elemente de bază, putem enunţa acum principiile alimentaţiei compatibil asociate.
Alimentele se pot împărţi în trei grupe:
A. Proteine: orice fel de carne, lactate, brânză, ouă, peşte, soia, iaurt;
B. Alimente neutre: aproape toate vegetalele, salate, seminţe, nuci şi alte oleaginoase, unt, ulei de măsline, alte tipuri de ulei comestibil;
C. Carbohidraţii: biscuiţi, paste, orez, cartofi, zahăr/miere, dulciuri, cereale/fulgi de cereale, pâine, etc.
Leguminoasele: fasole,mazăre,bob, năut, linte etc. au un conţinut destul de ridicat în proteine, dar unele conţin şi carbohidraţi, de aceea ele constituie un caz aparte, de regulă asimilată cu una dintre grupele A sau C.

Regula de asociere:
Se poate combina orice aliment din grupa A cu orice aliment din grupa B.
Se poate combina orice aliment din grupa B cu orice aliment din grupa C.
Nu se combina niciodată alimentele din grupele A si C, iar între mesele la care se consumă alimente din grupa A sau C trebuie sa lăsaţi un interval de 3-4 ore.

De asemenea, pe lângă această cheie de boltă a alimentaţiei sănătoase, este bine să avem în vedere următoarele:
1. Este indicat să evităm consumul de alimente rafinate (de exemplu: pâine albă, paste albe, orez alb, zahăr alb), preferându-le pe cele integrale (de exemplu: paste integrale, pâine integrală, orez brun, zahăr brun/miere)
2. Limitaţi consumul de zahăr, preferând mierea, în cantităţi moderate.
3. Folosiţi doar o singură sursă de proteine la o masă, de exemplu: numai pui sau brânză sau ouă etc. ( împreună cu salate, eventual).
4. Limitaţi la maxim consumul de băuturi alcoolice sau cu cafeină.
5. Respectaţi foarte strict regula de a nu consuma lichide imediat înaintea unei mese sau imediat după masă (este bine să lăsaţi să treacă cca 15-20 min.).
6. Limitaţi consumul de carne grea la 1 – 2 ori/săptămână, în restul săptămânii putând consuma pui şi peşte.
7. Preferaţi în loc de carbohidraţii rafinaţi pe cei nerafinaţi (cereale integrale, cartofi).

În cazul in care vă aflaţi în societate, dacă trebuie să consumaţi alcool, atunci asociaţi la proteine vinul, iar la carbohidraţi berea.
Fructele se consumă singure. Puteţi consuma salate de fructe, dar nu ca desert.
Şi, desigur, secretul unei alimentaţii sănătoase este moderaţia!
Iată câteva exemple de combinaţii alimentare care ar putea servi de meniuri:
Exemplul 1 :
Dacă consumaţi carne, o puteţi combina cu salată, şi nu cu cartofi, orez, macaroane, brânză sau pâine. Puteţi să combinaţi carnea cu : fasole verde, roşii, spanac, vinete, ţelină, conopidă, dovlecei.
Exemplul 2 :
Puteţi consuma cartofi fierţi cu unt, asortaţi cu dovlecei, fasole verde, dar şi cu salată.
Puteţi mânca alimente bogate în amidon (cartofi, orez, fasole verde, paste, vinete, usturoi), dar trebuie sa consumaţi şi o salată de crudităţi.
Dacă doriţi să mâncaţi brânză cu salată, nu folosiţi pâine !
Exemplul 3 :
Este oare indicat să combinăm o categorie de proteine cu alte proteine? Nu! Pentru că a combina două alimente concentrate la o singură masă depăşeşte posibilităţile stomacului nostru de a funcţiona corect şi cu o cheltuială minimă de energie.
Se pot combina două proteine de acelaşi fel : carne de orice fel, produse lactate diferite, dar nu două proteine diferite, ca de exemplu : ouă cu lactate, carne cu ouă. Combinarea amidonoaselor între ele se poate face pentru că acestea nu se descompun atât de greu ca proteinele, şi nu apare fenomenul de fermentaţie.
Iată şi câteva sfaturi cu caracter general privind proiectarea unui meniu complet în timpul unei zile :
A.Ordinea în care se vor consuma alimentele într-o zi este bine să fie următoarea :
1.Sucuri şi fructe proaspete.
2.Sucuri proaspete de legume şi salate.
3.Legume fierte, nuci crude, seminţe.
4.Cereale, pâine, cartofi, legume.
5.Carne, pui, peşte, brânzeturi.

B. Nu este indicată fierberea (în compoturi, dulceţuri, prăjituri) a fructelor, deoarece alcalinitatea lor se transformă în aciditate.

C.Vegetalele precum: castraveţii, ardeii, roşiile se combină foarte bine cu fructe, cu alte legume gătite, cu paste făinoase sau orez.
D.Roşiile gătite devin foarte acide.
E.Fructele se vor usca la soare, nu chimic.
F.Nucile se vor consuma crude. În această stare, ele sunt foarte nutritive şi uşor digerabile. Ele conţin proteine şi calciu. Totuşi, nu vă supraalimentaţi cu nuci şi nu le consumaţi prăjite, deoarece sunt foarte acide. Nucile crude sunt o sursă minunată de ulei natural.
G.Seminţele în general, sunt o sursă de proteine concentrate, şi trebuie consumate crude, niciodată prăjite şi doar în cantităţi mici. Nu combinaţi seminţele cu alte mâncăruri concentrate.
H.Evitaţi consumul de lactate pasteurizate.
I.Grăsimile animale (carnea) vor fi întotdeauna evitate, în următoarea ordine descrescătoare, în funcţie de carnea folosită: carnea de porc, carnea de vită, carnea de raţă. Se vor evita cărnurile sărate şi afumate, cârnaţii.
J.Uleiurile se recomandă a fi cât mai puţin rafinate, cele mai bune fiind obţinute prin presare la rece.
K.Periodic, mâncaţi o zi pe săptămână numai fructe şi salate.
L.Fructele se consumă numai pe stomacul gol Micul dejun trebuie să fie alcătuit numai din fructe, sucuri de fructe sau vegetale (castraveţi, ardei, roşii).
M.Combinarea corectă a alimentelor este :
Salate cu proteine (carne, peşte, ouă, brânzeturi, lactate). Acestea pot fi însoţite de dovlecei, varză, conopidă, gulii, fasole verde, morcovi, ceapă, usturoi, pătrunjel, ţelină, vinete, în amestec (salată) sau individual.
Legumele gătite se pot combina între ele, dar numai cu legume crude sau cu salate de legume crude.
Salate cu amidonoase (cartof, grâu, pâine, mălai – mămăligă, orez, mazăre, fasole verde. Acestea din urmă se pot combina cu legume gătite, dar neapărat şi cu o salată de legume crude).
Se pot combina amidonoasele între ele.
N.Nu se bea apă în timpul mesei şi nici timp de cca o jumătate de oră după masă. Vinul încetineşte mult digestia. Aşadar, este bine să fie consumat numai pe stomacul gol (eventual, ca aperitiv).
O.După ora 21 este indicat să nu se mai mănânce nimic.
Articol preluat de pe mail.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu