candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

marți, 22 februarie 2011

7 solutii ca sa eviti constipatia

Dacă ai probleme cu balonarea şi constipaţia, află care sunt cele mai bune remedii recomandate de prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare!
Dieta bogată în alimente rafinate, stres la serviciu, stres acasă, stări de anxietate frecvente, oboseală, balonări, disconfort abdominal, constipaţie...  Viaţa omului modern se desfăşoară într-un cerc vicios: dieta dezechilibrată şi stresul determină oboseală şi balonări urmate de constipaţie.
Chiar dacă este un simptom supărător, constipaţia nu este luată în serios. Unora li se pare normal să aibă un scaun o dată la 3-4 zile. Greşit! Foarte multe persoane suferă de constipaţie fără să îşi dea seama. În mod normal, o persoană sănătoasă ar trebui să aibă un scaun pe zi sau cel mult la două zile.
Întârzierea apariţiei scaunului ar trebui să tragă semnalul de alarmă, să te îndemne să iei măsuri măcar pentru a reduce disconfortul abdominal în primă instanţă şi să împiedici ca această tulburare să se agraveze.

Iată câteva remedii utile! 

1. PătrunjelulÎntăreşte sistemul de apărare al organismului, este antiinfecţios, elimină sau limitează procesele inflamatorii, este diuretic (elimină apa, ureea, acidul uric şi clorurile) şi depurativ, curăţând corpul de toxine, antiseptic al sângelui, al tubului digestiv şi al căilor urinare, favorizează transpiraţia, contribuind şi în acest fel la eliminarea toxinelor. 

2. Chimenul

Este folosit ca adjuvant în enterocolite (combate inflamaţiile intestinale şi mai ales balonarea), tratează anorexia, lipsa apetitului şi este un bun diuretic, antiseptic.

3. Coriandrul

Este un bun stimulent al secreţiei gastrointestinale, calmant şi carminativ, ajută la eliminarea gazelor din stomac şi din intestine.

4. Oregano

Este un bun adjuvant în afecţiunile biliare, gastrite, colici abdominale.

5. Argila

Previne gastrita, arsurile stomacale, ulcerul, problemele digestive, elimină toxinele din organism, paraziţii intestinali, previne greaţa şi stările de vomă.

6. Seminţele de in

Conţin 40% fibre cu proprietăţi laxative, calmante, fiind recomandate în constipaţie.

7. Seminţele de psyllum

Sunt recunoscute ca tratament pentru disconfortul abdominal.
Fibrele din ultimele două tipuri de seminţe se comportă asemenea unui burete odată ajunse în intestin: se umflă, absorb substanţele toxice, stimulează peristaltismul şi uşurează tranzitul intestinal, eliminând constipaţia. Adăugarea în alimentaţie a fibrelor vegetale asigură o digestie corespunzătoare şi un tranzit intestinal normal. Cel mai bun mod de a adaugă fibre la dietă este creşterea cantităţii de fructe şi de legume din alimentaţie. Aceasta înseamnă un minim de 5 porţii de legume şi fructe.
de Prof. univ. dr. Gheorghe Mencinicopschi,
Institutul de Cercetări Alimentare
Autorul volumelor "Şi noi ce mai mâncăm. Noua ordine alimentară". "Şi noi ce mai mâncăm... ca să slăbim"
www.doctormenci.ro

2 comentarii:

  1. 5 porti de legume si fructe? cat e asta?
    Stiu pe cineva care e vegetarian dar tot are pb cu constipatia...cum se explica asta?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. o portie este atata cat consideri tu.Poate fi un mar,o banana,un morcov,o mana de fructe mici,uscate...etc.daca cineva e vegetarian si are constipatie problema e la fiere.Fierea sufera la persoanele care cu forta incearca sa supuna organismul la altceva decat este el programat de Mama Natura.

    RăspundețiȘtergere