candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

marți, 25 ianuarie 2011

Durerile de spate,remedii la indemana

Unele persoane sufera de durere cronica de spate, ea facand parte din viata lor cotidiana. Din diferite motive, durerea tine o perioada care pare o eternitate. Alte persoane au de-a face cu o durere recurenta: cea mai mica miscare o poate starni. Urmatoarele sugestii sunt deosebit de folositoare acelora care au dureri cronice, desi de ele pot sa beneficieze si cei cu dureri acute.
  • Sustineti-va salteaua. Obiectivul este de a va asigura ca patul nu se curbeaza in partea de mijloc atunci cand dormiti. O tablie rezistenta si suficient de mare plasata sub saltea va impiedica incovoierea saltelei. Veti prelungi viata saltelei intorcand-o cu regularitate de pe o parte pe alta (atentie la spinare!) si schimbati-o definitiv dupa maximum 10 ani de folosinta.
  • Inecati-va durerea intr-un pat cu apa. Un pat cu apa, reglabil, care nu face prea multe valuri, este excelent pentru cele mai multe tipuri de probleme ale spatelui. In paturile cu apa modificarea presiunii din diferite segmente ale corpului este adusa la acelasi nivel. Datorita acestui fapt puteti ramane in aceeasi pozitie toata noaptea.
  • Deveniti un somnoros in forma de “S lenes”. Un spate suferind nu-ti permite sa dormi cu fata in jos. Cea mai buna pozitie pentru cineva care se odihneste in pat este cea denumita pozitia unui “S lenes”. Puneti-va o perna sub cap si sub partea superioara a gatului, mentineti-va spatele relativ drept in pat, apoi asezati o perna si sub genunchi. Cand intindeti picioarele, muschii poplitei exercita o tractiune si o presiune asupra salelor. Tinand genunchii indoiti, curbura lor face ca acesti muschi sa se destinda, eliminand presiunea din spinare.
  • Dormiti ca un bebelus. Pentru o buna odihna peste noapte, dormiti in pozitia fatului. O ideea buna este sa tineti o perna intre genunchi cand dormiti pe o parte. Perna nu permite piciorului liber sa alunece in fata si sa imprime o miscare de rotatie soldurilor, ceea ce ar adauga o presiune asupra spatelui.
  • Luati zilnic aspirina sau ibuprofen. Durerea de spate este insotita adesea de inflamatie in jurul locului dureros, iar elementarele medicamente antiinflamatoare care se vand fara reteta, aspirina si ibuprofenul, pot ajuta la indepartarea ei. Ele pot ajuta chiar si atunci cand inflamatia este mai accentuata. Paracetamolul nu este la fel de eficient, deoarece el nu face parte din categoria antiinflamatoare. Atentie: medicamentele antiinflamatoare pot irita mucoasa stomacala si pot cauza sangerari interne. Daca suferiti frecvent de indigestie, aveti arsuri gastro-esofagiene (pirozis) ori ulcere stomacale sau ati trecut de 75 de ani, nu recurgeti al astfel de medicamente fara avizul medicului.
  • Luati antiinflamatorii din natura. Daca sunteti in cautarea unui antiinflamator natural, alegeti scoarta de salcie, care poate fi cumparata din magazinele specializate sub forma de tinctura sau tablete. Salcia este un salicilat natural, ingredientul activ care ii confera aspirinei puterea antiinflamatoare. Luata dupa masa ar trebui sa nu faca rau stomacului si sa actioneze eficient in durerea de spate usoara pana la moderata. Dar, ca si in cazul antiinflamatoarelor, evitati-o daca suferiti de ulcer stomacal sau de pirozis.
  • Aplicati metoda vizualizarii. Miezul noptii poate fi cel mai rau moment pentru durere. Inchideti ochii si inchipuiti-va o lamaie pe o farfurie de portelan. Alaturi este un cutit. Va vedeti ridicand cutitul si taind lamaia. Ascultati sunetul ce insoteste taierea lamaii. Mirositi-o. Apropiati lamaia de fata si inchipuiti-va gustul ei. Ideea de baza este de a aduce in imaginatie cat mai multe detalii. Cu cat este mai complicata imaginea, cu atat veti fi mai prins de ea si cu atat mai repede gandurile va vor fi deturnate de la durere.
  • Invatati cum sa va ingrijiti spatele. Durerea cronica de spate este adesea rezultatul unei posturi defectuoase si a unei pozitii sezand necorespunzatoare, care, toate duc la tensiuni in muschii spatelui. Invatati cum sa ridicati obiecte grele folosindu-va in mod adecvat de picioare, brate si spinare. Verificati daca masa computerului si scaunul sunt reglate la dimensiunile proprii si luati o pauza de 10 minute la fiecare ora cand lucrati la computer.
  • Desfaceti nodurile musculare cu tai chi. Tai chi este o disciplina chinezeasca straveche, care implica miscari lente si continue. Exista o multime de exercitii de respiratie si miscari de intindere care cultiva armonia interioara a trupului. Pentru a invata tai chi este nevoie de timp si de autodisciplina.
Durerea acuta de spate se instaleaza subit si intens. Apare de obicei dupa efectuarea unei activitati care nu ar fi trebuit facuta sau din efectuarea ei intr-un mod gresit. Durerea provine de la intinderi, rasuciri sau smulgeri ale muschilor spatelui. Ea poate fi extrem de puternica timp de cateva zile, dar medicii spun ca puteti scapa de durere fara a suferi efecte de durata, tinand cont de urmatoarele sugestii de autoajutorare.
  • Ramaneti activ. Dati uitarii vechea recomandare de a va dedica odihnei totale la pat. Exista studii clinice care atesta ca persoanele care au facut exercitii fizice s-au intors la lucru mai repede decat cele inactive.
  • Daca trebuie sa stati la pat, reduceti cat mai mult perioada. Pentru fiecare saptamana de odihna la pat este nevoie de 2 saptamani pentru reabilitare. Un studiu clinic intreprins pe bolnavi spitalizati in urma durerilor acute de spate arata ca cei care au stat in repaus la pat numai 2 zile s-au intors la activitatea lor mai devreme si s-au refacut mult mai repede decat cei care au petrecut la pat o saptamana intreaga.
  • Puneti-va durerea la gheata. Cea mai buna modalitate de a calma o durere acuta este folosirea ghetii. Gheata favorizeaza diminuarea umflaturii si a rasucirii muschilor spatelui. Pentru cele mai bune rezultate, faceti pe locul dureros un masaj cu un pachet de gheata (sau o punga cu legume congelate) cam 7-8 minute, o data la cateva ore pe parcursul a 24-48 ore.
  • Dupa gheata treceti pe caldura. Dupa 24-48 de ore in care ati recurs la gheata, se recomanda a se trece pe caldura.Luati un prosop moale si muiati-l in apa foarte calda. Stoarceti-l si neteziti-l bine, ca sa nu ramana nici o cuta. Intindeti-va pe burta, cu perne asezate sub solduri si glezne si infasurati prosopul transversal peste partea dureroasa a spatelui. Puneti o folie izolatoare deasupra prosopului si apoi o perna electrica (fixata pe incalzire medie) pe deasupra plasticului.
  • Folositi si cald si rece. Daca nu puteti sa va dati seama cu care dintre solutii va simtiti mai bine, folositi-le pe ambele. Tineti 30 de minute gheata, apoi 30 de minute caldura si reluati.
  • Pentru a calma un spasm, intindeti-va. Intinderea unui spate dureros va grabi procesul de vindecare, deoarece ajuta efectiv muschii sa se linisteasca mai repede decat asteptand ca timpul sa le rezolve pe toate. Stand in pat, aduceti usor genunchii spre piept, apoi apasati putin pe genunchi, intindeti picioarele, relaxati-va, repetati.
  • Coborati din pat prin rostogolire. In fiecare dimineata cand coborati patul, medicii va sfatuiesc sa va rostogoliti atent si incet.
Exercitiile fizice sunt ultima solutie pentru dureri de spate, dar specialistii spun ca reprezinta terapia optima pentru situatiile cronice. Exercitiile fizice pot fi benefice in mod special pentru persoanele care sufera zilnic de dureri de spate, indeosebi cand durerea variaza pe parcursul zilei.
Daca pentru durerea de spate va aflati sub ingrijirea unui medic, cereti-i opinia inainte de a incepe un program de exercitii fizice.
Exercitii recomandate de medici:
1. Semi-impingerea. Intindeti-va pe podea cu fata in jos; tineti pelvisul (bazinul) bine lipit de podea, ridicati bratele in fata, arcuind spatele si inaltand umerii. Faceti acest exercitiu dimineata si seara pentru a va intari muschii partii de jos a spatelui (salele).
2. Ridicarea in capul oaselor. In timp ce va aflati pe podea, intoarceti-va pe spate; ramaneti intins cu ambele picioare pe podea si cu genunchi indoiti; incrucisati bratele si asezati palmele pe umeri; ridicati capul si umerii de la podea cat mai sus puteti, mentinand zona inferioara a spatelui pe podea;  tineti capul si umerii ridicati 1 secunda; reveniti si repetati.
3. Inotul pe uscat. Intindeti-va pe burta si ridicati bratul stang si piciorul drept; tineti-le asa 1 secunda, apoi schimbati, ridicand bratul drept si piciorul stang, ca si cum ati inota. Acest exercitiu intinde si intareste muschii zonei inferioare a spatelui.
4. Inotul in piscina. Inotul intr-o piscina cu apa calda este considerat de majoritatea medicilor drept cel mai bun exercitiu pentru spate si este recomandat chiar si in cazul durerilor acute de spate.
5. Exercitii de pedalare. Incalecati o bicicleta stationara dotata cu oglinda, astfel incat sa va puteti vedea. Asigurati-va ca stati cu spatele drept.
Cunoasteti-va limitele. Daca exercitiile pe care le faceti va provoaca durere sau va agraveaza starea, opriti-va! Nu veti reusi sa obtineti ameliorari scrasnind din dinti si continuand. Daca a doua zi sau la 2 zile dupa exercitii va simtiti bine, atunci nu exista nici un risc sa le reluati.
http://www.bendo.ro/exercitii-fizice-pentru-dureri-de-spate/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu