Powered By Blogger

candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

duminică, 27 iunie 2010

Scuzele folosite pentru nereusita in viata.....daca....

Cei care nu reuşesc în viaţă au o trăsătură comună distinctivă. Toţi cunosc motivele pentru care au eşuat şi cred că scuzele lor explică perfect eşecurile suferite.

O parte dintre aceste „scuze” sunt inteligente, iar câteva sunt chiar reale. Dar în final ele nu contează.

Un psiholog a alcătuit o listă a celor mai des folosite scuze. Citiţi lista, anlizaţi-vă atent şi vedeţi dacă folosiţi vreuna dintre aceste scuze:

DACĂ aş avea bani …

DACĂ aş fi avut o educaţie bună…

DACĂ aş face rost de o slujbă…

DACĂ aş fi sănătos…

DACĂ aş avea timp…

DACĂ situaţia ar fi alta…

DACĂ ceilalţi m–ar înţelege…

DACĂ aş mai trăi o dată …

DACĂ nu m-aş fi temut de gura lumii…

DACĂ n-aş avea nevastă şi familie….

DACĂ mi s-ar fi dat o şansă …

DACĂ acum aş avea vreo şansă…

DACĂ nu apare nimic care să mă oprească…

DACĂ aş fi mai tânăr …

DACĂ ar fi după mine …

DACĂ m-aş fi născut bogat…

DACĂ aş întâlni „persoanele potrivite”…

DACĂ aş avea talentul pe care îl au alţii…

DACĂ aş avea curajul să mă afirm …

DACĂ aş fi profitat de şansele cere mi s-au oferit în trecut…

DACĂ nu m-ar irita cei din jur …

DACĂ nu ar trebui să am grijă de casă şi de copii…

DACĂ aş putea să economisesc ceva bani …

DACĂ m-ar aprecia şeful…


DACĂ m-ar ajuta cineva…

DACĂ rudele mele m-ar înţelege …

DACĂ aş trăi într-un oraş mare…

DACĂ aş reuşi să mă pun pe picioare măcar …

DACĂ aş fi liber …

DACĂ aş avea personalitatea altora …

DACĂ n-aş fi gras …

DACĂ talentele mi-ar fi recunoscute …

DACĂ mi s-ar oferi o şansă …

DACĂ aş reuşi să-mi plătesc datoriile …

DACĂ n-aş fi greşit …

DACĂ aş şti cum …

DACĂ nu ar fi toţi împotriva mea …

DACĂ nu aş avea atâtea probleme pe cap …

DACĂ m-aş casători cu persoana potrivită …

DACĂ oamenii nu ar fi atât de proşti …

DACĂ rudele mele nu ar fi atât de risipitoare …

DACĂ aş avea încredere în mine …

DACĂ nu aş fi atât de ghinionist …

DACĂ nu ar fi adevărat că „se întâmplă ce e scris în stele”…

DACĂ n-aş avea atât de muncit …

DACĂ nu mi-aş fi pierdut banii …

DACĂ locuiam în alt cartier …

DACĂ aveam propria mea afacere …

DACĂ ceilalţi m-ar asculta….

Nu putem schimba ceea ce fac alţii. Nu putem schimba apariţia sau desfăşurarea unor evenimente independente de voinţa noastră. Nu putem schimba ceea ce s-a întâmplat deja.

Nu putem schimba ceea ce vedem, dar putem schimba felul în care ne raportăm la asta.

Putem schimba ceea ce gândim despre ceea ce vedem sau despre ceea ce (ni) se întâmplă.

Iar dacă ne putem schimba gândirea, în mod inevitabil putem schimba şi ceea ce facem, ne putem schimba acţiunile, comportamentele.

Putem transforma toate experienţele din viaţa noastră sau a altora în lecţii de viaţă, astfel încât să nu mai repetăm greşelile din trecut. Nici pe ale noastre şi nici pe ale altora.

Dar pentru asta trebuie să ne cunoaştem pe noi înşine şi să ne vedem şi să ne identificăm greşelile. Este o introspecţie delicată, care cere curaj.

Dar nu e nici o problemă, pentru asta vă ofer eu o scuză:

DACA aş avea curajul să mă văd aşa cum sunt, mi-aş da seama care îmi sunt greşelile şi le-aş corecta…

toate astea duc la boli.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu