candela

href="http://alliekatzgraphics.com/candle1.php">


Candle - Comments and Graphics Glitter

vineri, 21 octombrie 2011

Sfaturi de viata sanatoasa


7 ponturi ca să trăieşti mai mult şi mai sănătos

Pontul pentru o viaţă lungă şi ferită de boli
Pontul pentru o viaţă lungă şi ferită de boli
 
La 20 de ani, principala preocupare este să trăim viaţa din plin. Odată ajunşi la 35-40 de ani, priorităţile se schimbă. Vrem să ne vedem copiii realizaţi şi nepoţii sănătoşi. Dar cum atingem vârste "onorabile" şi cum ne putem trăi bătrâneţea cu "demnitate"?
Cardiologul Clyde Yancy, fostul preşedinte al Asociaţiei Americane pentru Inimă, a declarat că şi persoanele care au trecut de a doua tinereţe îşi pot îmbunătăţi starea de sănătate şi-şi pot creşte speranţa de viaţă până la 90-100 de ani. Potrivit specialistului, trebuie respectaţi şapte paşi esenţiali.
1. Fiţi activi
Lipsa activităţii poate micşora speranţa de viaţă cu patru ani. Persoanele inactive psihic sunt de două ori mai expuse riscului de a avea un atac de cord sau un accident vascular-cerebral. Efectele pozitive ale mişcării asupra apariţiei bolilor de inimă sunt binecunoscute, dar beneficiile activităţii mintale sunt, prea des, neglijate. Acestea au un rol esenţial chiar şi în reducerea şanselor de apariţie a anumitor tipuri de cancer, scrie publicaţia britanică "The Telegraph".
2. Ţineţi sub control colesterolul
Problemele cauzate de nivelul mărit al colesterolului sunt multiple, majoritatea fiind legate de creşterea riscului de afecţiuni cardiovasculare. Din acest motiv, monitorizarea colesterolului şi ţinerea lui sub control este esenţială, atrag atenţia specialiştii în medicină. Dacă analizele indică un nivel al colesterolului între valorile 120 şi 260mg/100ml sau între 3.1 şi 6.7 mmol/l, înseamnă că acesta este normal.
3. Mâncaţi sănătos
Mesajul "Evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi" este demn de luat în seamă. Supraponderabilitatea şi obezitatea ridică probleme în majoritatea statelor mai dezvoltate ale lumii. Oficialii Departamentului de Sănătate din Regatul Unit au atras atenţia că un britanic adult primeşte zilnic din alimentaţie, în medie, cu 10% mai multe calorii decât ar trebui. România nu se sustrage problemei kilogramelor în plus, în condiţiile în care, din peste 21 de milioane de locuitori, aproximativ 4 milioane sunt cel puţin supraponderali. Cifrele dezvăluie un regim alimentar bogat în grăsimi, sare şi zahăr, şi sărac în fructe, legume şi fibre.
4. Controlaţi-vă tensiunea arterială
O tensiune arterială mărită indică un risc major de atac de cord sau de insuficienţă cardiacă. Din acest motiv, monitorizarea tensiunii este esenţială. Valorile normale pot fi obţinute şi menţinute printr-un regim alimentar sărac în sare şi grăsimi. Tensiunea arterială se măsoară în milimetri de coloană de mercur (mm col Hg). Este considerată normală când valoarea sistolică este mai mică de 129 mm col Hg, iar cea diastolică mai mică de 84 mm col Hg. Dacă valorile tensiunii sistolice se încadrează între 130-139 mm col Hg iar ale celei diastolice între 85-89 mm col Hg, atunci sunteţi considerat prehipertensiv, informează sfatulmedicului.ro.
5. Păstraţi-vă în limitele normale ale greutăţii corporale
Obezitatea reduce speranţa de viaţă cu aproape patru ani. Anul trecut, România a urcat pe podiumul european al supraponderabilităţii şi al obezităţii. Ţara noastră s-a clasat pe locul al treilea în topul celor mai "grele" state de pe Bătrânul Continent. Potrivit datelor oferite de Institutul de Endocrinologie C.I. Parhon, 30% din femeile românce şi 20% din bărbaţii români sunt obezi. Menţinerea greutăţii corporale în limitele normalului, raportat la înălţimea fiecăruia, este esenţială pentru o bătrâneţe cât mai ferită de boală.
6. Feriţi-vă de diabet, sau ţineţi-l sub control
În România, diabetul afectează peste un milion de oameni, dintre care aproximativ 2.800 sunt copii. Însă şi mai mulți riscă să dezvolte această afecțiune. În Marea Britanie, există 2,5 milioane de persoane diagnosticate cu diabet, iar în nouă din zece cazuri este vorba de diabet zaharat de tip II, asociat cu un stil de viaţă sedentar şi un regim alimentar nesănătos. Diabetul este un factor de risc major în apariţia hipertensiunii arteriale, aterosclerozei, bolilor coronariene şi a accidentului vascular-cerebral, mai ales dacă nivelul glicemiei din sânge nu este ţinut în limite normale.
7. Renunţaţi la fumaţi
Organizaţia Mondială a Sănătăţii avertizează că 1,6 milioane de decese din Europa sunt cauzate, anual, de fumat. În zona europeană, acesta este cel mai mare factor de risc pentru deces prematur. Totodată, fumatul este responsabil de 90% din cazurile de cancer pulmonar, care ucide anual aproximativ 35.000 de oameni, doar în Marea Britanie. Fumatul este asociat şi cu bolile cardiovasculare, care cauzează 30% din totalul deceselor de la nivel global. Indiferent cât de impersonale ar fi statisticile, ele susţin îndemnul medicilor de a renunţa la fumat.
S-a dublat numărul româncelor care fumează

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu